Veckan som gått...

Den här veckan har det vart mycket att göra varenda kväll känns det som... har inte hunnit med att pyssla och sticka så mycket. Jag antar att sambon tycker jag är rätt tråkig också som ständigt har något annat i både händer och huvud.
Men det är ju så himla kul att sticka och skapa och få göra små roliga användbara saker.

I tisdags var vi på bibioteket en sväng - jag har tänkt jag ska testa att lyssna på ljudböcker när jag stickar och sambon kollar på fotboll... Är det nån av er andra som lyssnar på ljudböcker?
Jag gillar mest deckare och hittade en ljudbok av Mons Kallentoft som är en författare jag gillar. Jag väntar på att hans senaste bok ska komma på pocket.



Förra helgen fick jag ju mycket gjort och jag testade också att brodera lite. Jag hade en idé för länge sen om att sy en aplikation och brodera runt den men jag prövade något annat istället. Det här är en frihandsbrodering :-D Och egentligen skulle det bli en fågel! Hi hi!



Fredag innebar halvdag och jag körde över till Hisingen och tog en loppisrunda. Tyvärr hittade jag inte så mycket garner och sånt och inga riktigt roliga fynd... Men jag kunde inte motstå att köpa de här lejon- och senapsgula garnerna för småpengar. De kan bli fina ränder på strumpor eller vantar till hösten kanske? 



I tisdags på vårt "symöte" stickade jag färdigt mina lila muddar och blev genast sugen på att sticka ett par till - till vår sömötesvärdinna Maria - hon ska få den här klatchiga turkosa till vänster här nere. Vidare stickade jag en vante förra helgen också. Den blev jättesöt men eftersom jag aldrig stickat tummar förut och egentligen inte hade något mönster att följa så freestylade jag lite och det blev totalt misslyckat. Orkade inte ens repa upp det utan första vanten gick i sopspannen. Däremot hade jag börjat på en till - som numera är den första då. Ska försöka få till det rätt men har inte hittat inspirationen till det än. Det blir lite tänka och knepa och knåpa lite - men skam den som ger sig... 



Nu är det strax dax att bege sig till jobbet... Hoppas ni får en skön helg! Jag längtar till nästa helg då vi ska resa till Stockholm! Nån som vet nån bra garnaffär där?

Kommentarer
Postat av: Maria

Weeee!! Till mig!!! I den fina färgen! Sicken lycka!

Kramar!!

P.S jag känner mig lite bättre...tänk vad lite cola ooch potatischips kan göra.

2009-03-21 @ 21:33:38
Postat av: marie

Kjell har börjat lyssna på ljudböcker nu efter att vi såg filmen: Män som hatar kvinnor.

Han är inne på den andra i serien nu. Funkar jättebra för honom som alltid somnar när han läser annars. Hi, hi!

Jag tycker dock att han blivit väldigt osocial.:(

BTW, kul med alla dina stickprojekt, längtar redan till min födelsedag.:-D

2009-03-28 @ 07:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0