Inspiration och fynd!

Så ska resan till Stockholm summeras - resan upp var verkligen ingen lek... Det snöade och väglaget var uruselt. Det enda pluset som var under kvällen var att det var jättelätt att hitta till våra vänner - trots att vägbeskrivningen inte stämde!

Lördagen bjöd på shopping på söder och jag fick ändå kika runt i roliga inredningsbutiker och secondhandbutiker. Jag köpte några roliga glasunderlägg men dem tänker jag inte använda förrän vi hittat ett soffbord som vi verkligen vill ha! Bilder på dessa får därför vänta :-D
Vidare tog vi Hornsgatan fram mot Zinkensdamm och där hittade vi lite kul inspiration på AfroArt - jag gillar verkligen när man återanvänder och recyclar material - som i dessa underbara påskhönor av plastpåsar och korgar av sammanfogade kapsyler till exempel.



På söndagen tog vi en sväng på stan för att träffa en vän till min sambo. Vi skulle träffas på Hötorget och där var det passande nog marknad. Jag hittade en kanna i porslinsserien vi samlar på och därtill fanns det 6 stycken mattallrikar i samma serie. Köpte kannan och tog sen med sambon som fick avgöra tallrikarna öde. Och han valde att vi skulle släpa runt på dem - de var helt oanvända och kostade bara 10:- styck! Tyvärr fick kannan ett kort liv i vår familj för den gled ner i backen och gick i 1000 bitar. *snyft*

Fyndade lite söta örhängen och en ny skål till samlingen i sovrumsfönstret. En rosa halsduk blev stickad under helgen också - bilder kommer vid tillfälle! Stockholm är en kul stad men det är något visst med att komma hem till Göteborgstrakten igen när man varit borta!
Hoppas ni haft en fin helg ni med!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej.



Jag svarar här istället för på min egen blogg. Naturligtvis kan man göra något med leonbergerhår!

Det blir ett såååå mjukt och mysigt garn av det. Inte så slitstarkt, så kanske inte till yllesockar, men väl till vantar!

Mina "favvo" vantar är stickade just i leonberger, och de är otroligt varma.



Åsa

2009-04-01 @ 18:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0