Sköna söndag...

Två veckor i rad har jag och sambon varit väldigt sociala - haft middagar, gått på middagar, hängt med kompisar, sett fotboll med kompisar, träffat långväga kompisar, språkat med gamla kompisar och haft väldigt trevligt och mysigt!
Men igår hade vi en lugn och skön söndag för oss själva...

Vi åt stor frukost och såg en fotbollsmatch - sambon håller på italienska Inter och matcherna är viktiga för honom! Sen tog vi oss en tur till närbelägna Mölndals Museum och deras Forscafé för lite eftermiddagsfika...



Sen gjorde vi en grillad kyckling i ugnen och sambon rörde ihop en Caesardressing utan tillsatser... Det känns så mycket fräschare när man gjort allt själv och man vet att ingridienser är tillsatsfria och i många fall ekologiska...
Jag blir rent utav äcklad när jag tänker på all skit som finns i vår mat utan att vi egentligen är medvetna om det...
Om du inte har läst "den hemlige kocken" än så gör det - det är dags att vi ställer krav på dem som tillverkar vår mat!

Helgens stickprojekt blev 1½ socka... :-D Jag hittade ett enkelt mönster på Drops och testade - det var väldigt enkelt att följa så resultatet blev helt okej. Jag gick omkring som en salig här igår och var mallig och glad - för att jag stickat min första socka!



Sockorna blir väldigt slappa i skaftet men det gör inget - tanken var att de ska väldigt lätta att ta på och ta av eftersom jag tänkte ha dem till yogan... Stickade i dubbelt garn för att ha provat det också! Färgerna är något klarare i verkligheten!

Nu ska jag gå och jobba, ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Vilken härlig bild på forsen!

2009-03-09 @ 17:22:46
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Maria

Åh vad fina pulsvärmare och strumpor du gjort. Herregud jag kommer ju ingen vart med mitt skapande. Tack för "avmaskningen" i lördags nu kan jag börjar den andra så att den hinner bli klar innan det hunnit bli sommar ute. =)

//Kram Maria.

2009-03-09 @ 19:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0