Polka dot mitts

Jag är inte med i nån av klubbarna på Stickamera men jag kunde inte låta bli att sticka dessa söta prickiga halvvantar...
Jag köpte ett nystan av ett limegrönt ullgarn men hade bara ett vitt blandgarn hemma så det fick bli så...



Det här var mitt första försök att sticka mönster, ta upp maskor för tumme och sticka med två färger... Det blev inte perfekt men jag har ju en vante kvar att sticka för att uppnå perfektion!

Tycker det är kul att utmana sig själv med mer avancerade saker hela tiden. Jag har också gjort om antalet maskor mm för att det ska passa mina små händer. Men det är ju en del av utmaningen!

Idag är jag ledig från jobbet... Ska in till stan och äta lunch med min mamma och strosa lite i affärer...

Ha en fin fredag på er!

Kommentarer
Postat av: Jenni

Du är sååååå duktig Ulrika!!!

Jag är så mäkta imponerad. Själv har jag precis fått klar en filt som jag virkat och har påbörjat att sticka en liten strumpa till Isolde... går det bra så blir det en till...

Kram och trevlig helg!

2009-03-13 @ 12:09:49
URL: http://www.isoldes.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vad fina de blev! :)

Härlig färg.

2009-03-16 @ 19:58:08
Postat av: Anonym

Vad fina de blev! :)

Härlig färg.

2009-03-16 @ 20:00:05
Postat av: Tzeni

mycket fina, härlig grön färg!

2009-03-22 @ 23:44:46
URL: http://tzeni.vox.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0