Nya secondhandbutiker i stan!

I fredags var jag ledig från jobbet och strosade runt i stan länge och väl... Kikade runt efter nya skor och shoppade lite nytt smink bland annat...

Jag älskar ju att gå på loppis och second handbutiker och minns alltför väl doften av instängda källare och dammiga vindar som låg över alla butiker för sisådär 10 år sen... Då kunde jag ibland gå ur butiken lika fort som jag kom in på grund av doften...

Nuförtiden lägger butikerna ner massor med tid och engagemang på att få butiken snygg och inspirerande. Nytillskottet Ebbe & Haldis i Dojans gamla lokalen är just en sån... Snyggt inrett, bra planerat och roliga idéer om vartannat - inspirerande, snyggt och kul! Mer sånt... 

 

Prickig katt har öppnat en loppis på vinden längst upp i huset vid sin stora butik, vägg i vägg med Ebbe & Haldis. Där fyndade jag en kjol och en liten kofta för 80:-. Tyvärr hade de inget provrum där uppe på vinden - men det gick bra att dra på kläderna utanpå det man hade för att kolla om det passade...
Sist men inte minst så har 'Beyond Retro' öppnat en secondhandbutik nere på damavdelningen på Top Shop som ligger i Arkaden... Där var det knôkat med folk så det får bli återbesök en annan dag... :-D Men plötsligt blev det värt att åka till stan igen för att fynda secondhand, roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0