Dags för en sommaruppdatering

Hej hej igen... Det är inte så att jag har semester - men när man är ledig 3 dar på raken så känns det nästan som en minisemester... jag har vilat och tagit det lugnt... Det har vart jätteskönt... Som resultat av detta har jag fått lite ny energi - till att faktiskt skriva ett sommarinlägg här på bloggen!

I fredags hade jag en ren ego-dag, gled runt i små secondhand-butiker, lunchade med en väninna, fyndade och bara gjorde det jag hade lust till... Så himla skönt...

Lördagen bjöd på ett tidigt morgonuppdrag - en vän till mig skulle fota och jag fick följa med :-D Vi har inte gjort fotouppdrag ihop på evigheter men det gick toppenbra - som alltid! Tack E, det var roligt!

Jag ska passa på att visa upp en klänning jag sytt av ett örngott till just E's lilla dotter som precis fyllt 1 år! Jag tänkte direkt på henne när jag såg mönstret och jag blev nöjd med klänningen. Däremot har jag glömt att fråga om den passade...



Jag är ännu ingen mästare i att sy kantband men jag kan väl lära mig!

Jag har precis sytt klart vimplarna till bröllopet också. Min sambo fick rycka in som strykhjälp och sen hjälptes vi åt att rigga upp dem i träden på vår gård - för att se hur det tog sig ut... Det känns som om det kan bli riktigt fint som dekoration i lokalen!



Känns så skönt att kunna stryka en sak från min mentala lista... Har dock några pyssel kvar att göra - har liksom inte hundra koll på HUR bara. Den ena har en "tutorial" som jag kan följa något sånär - den andra finns bara som ett "spöke" i min skalle... :-D

Imorgon står löpning på schemat igen - jag tycks ha bytt mina stickor och annat pyssel mot löpningen just för tillfället - men det kommer ju snart en höst... :-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0