Prydnadsbollar

Hej hej... Nu har jag pysslat igen... Jag såg ett litet tips på hur man gör lite fina prydnadsbollar i papperssnöre hemma... Så jag tänkte att jag skulle prova. Jag har fastnat för olivgrönt just nu, inte bara på mina stickningar utan även på köksinredning... Så jag ska snart ta tag i mig och kanske måla om lite i köket/hallen och tills jag får inspiration att göra det så har jag pysslat några söta bollar att dekorera med. En granne hade dem hängandes i ett fönster, mina får kanske komma upp sen... Just nu ligger de på fönsterbrädan. 

Du behöver: 
* ballonger
* plastfilm
* tapetlim eller decopagelim
* papperssnöre
* en kniv eller sax



Steg 1: Blås upp ballonger till valfri storlek, linda dem med lite plastfilm...

Steg 2: vät ner pappersnöret i lim och linda det runt din ballong. Trä snöret kors och tvärs och så "tätt" du vill. Jag tog hela snöret på boll nr 1 - den större av dem. Sen delade jag på snöret som var ihoptvinnat av 3 tunnare trådar - och tog 2 delar av den tunnare tråden på den mindre bollen... Låt dem torka ordentligt...

Steg 3: Gör hål på ballongen och peta bort plastfilmen och och ballongen genom ett av de störra hålen. Mina fick lite limrester emellan trådarna som jag petade bort med en sticka. Men slutresultatet känns väldigt bra!

Jag tycker de blev jättefina! Vad tycker du? 

Kommentarer
Postat av: E

Hur snygga som helst, jag har gjort sådana gigantiska med tapetklister och badbollar som mall :-D

2009-01-21 @ 22:52:45
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0