Hjärta av knappar

Var i en underbar liten inredningsaffär i Göteborg för några veckor sen och där hade de jättesöta hjärtan dekorerade med knappar... Jag minns inte vad de kostade men jag kan tänka mig att det inte var billigt... Det är det sällan i de där små trendiga butikerna - men man får fina idéer och inspiration till små pysselprojekt som man kan göra hemma...



Så jag kikade runt på mina favoritloppisar efter knappar. På ett ställe kostade knapparna 0,5:- st och på ett ställe fick jag en halv näve för 2:- ( nu vet jag vart jag ska gå nästa gång!) och jag har blandat storlekar, färg, 2 och 4 hål och material... 
Jag tog en dubbelvikt vanlig ståltråd och formade ett hjärta, sen trädde jag upp knapparna på en tunnare "smyckesståltråd" och surrade sedan fast dem på hjärteformen. Avslutade det hela med en rosa liten rosett för att den ska passa fint in i vårt sovrum soom går i vitt, rosa och grönt... det rosa bandet är från en tröja jag köpt, ofta är det lite blankare tunna band i tröjorna som biträdena lindar runt galgen i butiken för att plaggen ska hänga kvar. Dem brukar jag klippa loss och spara, bra till nåt pyssel tänker jag! 
En söt detalj som kan kan hänga i fönstret, på väggen eller på dörren till garderoben?

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag brukar också spara dem!! =D Tanken var att jag skulle sy en vit kudde, trä rosa band genom kudden på några ställen och knyta rosetter som syns på dess ovansida! När jag blev med katt fick jag dock en ny, mindre glamouör idé... Att knyta ihop dem till ett långt snöre som han älskar att jaga. =>

2009-02-06 @ 12:35:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10266

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0