Massor med paket!

Årets egna födelsdag avklarad och vilka härliga paket jag fått, mängder med böcker med olika innehåll, bland annat "pyssel de luxe" av Josefin vars blogg jag brukar läsa ibland. Den gav lite mersmak så jag har ett projekt på G som vart en tanke länge - men som nu ska få bli verklighet! Jag fick en kjol och örhängen och godis och en klocka av min sambo!

Idag ska jag skicka mitt "Garn & Thé-paket" till Pia som bor i Järna... idag har jag också fått veta att den som ska skicka paket till mig kommer lägga det på lådan som idag... Så spännande...




Jag har också anmält mig till "Hemlis 5" på STICKA MERA så nu fattas bara att jag ska svara på alla frågar som rör ett hemligt paket! Jag som älskar att ge paket och att få paket!



1. Vilken sorts garn tycker du mest om? Jag har inte stickat så länge, men det som känns bäst att jobba med är ju naturmaterial, jag älskar luddiga, mjuka garner.

2. Vilka är dina favoritfärger? Just nu gillar jag olivgrönt, brunt, turkos, svart och vanligt hederligt vitt! Men jag har inga färger jag inte gillar egentligen...

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Näe...

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? Jag stickar på mammas gamla stickor, mest metall men antar att trästickor är justa och det jag saknar är väl rundstickor med tjocka "skaft" och korta rundstickor. Håller just nu på att sticka på strumpstickor och det gör mig galen!

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag är nybörjare och har precis börjat ge mig på lite mer mönster - har mycket kvar att lära...

6. Dricker du kaffe? Te? Dricker båda men helst Thé
 
7. Är du allergisk mot något? Katter (tyvärr) och Nickel

8. Vilken slags musik tycker du om? Allt utom schlager och dansband kanske, gärna svensk rock/pop

9. Favoritgodis?  Lakrits och choklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? Jag syr lite, målar möbler, gör små pryttlar och bakar och lagar mat mycket... Men skulle kunna tänka mig att testa virkning tex...

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Är ju lite nybörjare så jag har bara gjort några mössor, några sjalar, några halsdukar och håller på med benvärmare just nu. Allt är jättekul!

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nope, vet inte vilka som är bra...

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? En vit skir sjal i mjuka material

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Använder inte, men så har jag inte stickat några heller! ca 17 cm omkrets

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Det gör jag säkert!

16. Stickar du sockor? Det har jag inte prövat än, men är nyfiken på att prova!

17. Vad har du för fotstorlek? jag har storlek 36 på skor

18. När fyller du år? jag fyllde precis, 9/2-09

19. Stickar du med pärlor? Det har jag inte provat men vill gärna testa...

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? Älskar deckare och kriminalromaner!


Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, så spännande att snart få ett paket! Ha det så gott!

2009-02-10 @ 18:28:59
URL: http://snigelmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0