Ett gott nytt pysselår!

De sista timmarna på detta år kommer tillbringas med bubbelbad, bastubad, god mat, bubbeldricka och min Älskade man... Det låter kanske mer exklusivt än det är: vi har lånat min brors hus och de har både bubbelbadkar och bastu... :-D

När jag ser tillbaka på året som gått - så har jag ändå stickat en del del grejer, sytt massa väskor och kuddar och lite andra smågrejer, börjat med pärlpyssel, målat om en del saker, fixat och piffat inför vårt bröllop, hittat på lite annat pyssel och startat upp en symötesgrupp!
Totalt sett så har jag lärt mig massor! Och jag har verkligen hittat något som jag tycker om att göra! Inför nästa år så ska jag försöka lära mig att virka, fortsätta sticka - kanske något lite större projekt, utveckla det här med pärlor och smycken för det är faktiskt jättekul!

Nedan kommer de sista bilderna på årets klappar - dem jag kom ihåg att ta bild på!






Pärlor i mängder - 3 par örhängen till mamma och ett armband till svärmor... Detta gav mersmak - pärlor är jättekul och jag har köpt på mig lite roliga berlocker i Sollefteå inför det nya årets smycketillverkning...





Av det fina garnet jag fick av Marika i choklad & garnbytet påbörjade jag en trekantsjal först men efter 5 upprepningar och omstarter tröttnade jag och gjorde en rak smal sjal i ett gallermönster istället. Den blockades och färdigställdes och blev en julklapp till mamma! Jag blev nöjd och den här kommer jag göra om för den var verkligen lättstickad och lätt att blocka!  






Väskor har jag sytt i mängder känns det som - men de blir fina och användbara om man inte ska ha så mycket med sig. Lätta att slänga i tvätten och enkla att variera och kombinera!
Nr 1 är till min syster Anna - det var ju hon som från början bad mig göra en ny väska av en prototyp hon hade med sig från en resa hon gjort.
Nr 2 är till min mans syster. Hon älskar färgen röd och hon älskar handväskor så jag gjorde denna somriga väska till henne.
Nr 3 är till min svärmor. När vi träffades senast i samband med bröllopet berömde hon min väska och önskade sig en egen - i svart och vitt... och den här tycker jag blev fin!
Nr 4 är till min mamma, en stuv jag hittade blev en fin liten väska till henne...
Nr 5 är till en vän till min man, hon tyckte också att min väska var fin då vi träffades på bröllopet och jag ville överaska henne när vi skulle träffas nu i jul - hon fick dessutom en liten börs i samma tyg... 

Nu har jag lärt mig lite nya trix när det gäller väskorna. De går lättare och lättare att sy och jag tycker de blir jättefina - fast på något konstigt sätt lyckas jag alltid vrida på axelremmen så den snor sig och jag måste ta upp och göra om!

Well, det här blir årets sista inlägg - jag hoppas att ni alla får ett fint slut på detta år och ett underbart härligt nytt pysselår 2010! Välkommen tillbaka snart igen! 

Kommentarer
Postat av: Jenni

Du är verkligen så himla duktig.

Och virka är INGENTING i jämförelse med vad du åstadkommit... jag är så impad och du är så duktig!

Jag är i och för sig också mäkta nöjd med mitt pysselår. Jag har ju både virkat och stickat och dessutom sysselsatt mig med andra moderna husmodersaker som sylta, safta, odla, baka och ha kafferep! I love it!

Ha en trevlig kväll i kväll och god fortsättning och hoppas vi ses snart.

Kram kram i massor

2009-12-31 @ 16:14:11
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com
Postat av: Renee

Did your mom love her scarf? It's very pretty! Isn't that pattern a fun knit?

2010-01-07 @ 23:47:06
URL: http://reneeknitstoo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0