Vårveckorna går fort!

Ja, visst går veckorna fort?! Det är ljust länge på kvällarna redan och det gör att man försöker utnyttja dygnets timmar maximalt. Jag har råkat ut för nån mysko knäskada och gick till läkaren idag. Jag fick 3 olika smärtlindrande tabletter som ska kombineras och inom 14 dagar ska jag vara bra. Helst skulle jag hoppa på kryckor men det funkar inte om jag ska försöka sköta mitt jobb under tiden. Men jag ska försöka vila så gott det går. Yogan får vila några veckor till... tyvärr - för det har varit roligt och givande!

Det har vart dåligt med bloggande om mina pyssel och stickningar... Jag håller på med en filt som ska bestå av lappar ca 15x12 cm av vitt garn i olika tekniker. Hittade en hel hög med länkar, beskrivningar och bilder på olika tekniker via http://www.stickamera.se/links.php?cat=19 så just nu försöker jag lära mig nya sätt att skapa roliga mönster... Det är kul och intressant men också lite svårt - allt är på engelska och ibland missar man någon maska... :-D Helgen som gick bjöd ju på fantastiskt väder och vi passade på att fika frukost på utsidan och njuta av våra blommor som står längs med vår trapp. Det ska bli jättespännande att få se tulpanerna slå ut och se om det kommer något i mina små sålådor som jag fixade i söndags. Jag sådde sallad, kryddor och lite blommor - salladen och blommorna har redan börjat gro men kryddorna är lite efter...



Jag har självklart några färdigstickade alster som väntar på att bli fotograferade...

Imorgon ska jag på fotbollscup med jobbet - jag ska agera "korvtant" som vanligt... Målerierna möter varandra i Nordsjös inofficiella inomhuscup och alla får gratis korv!

I helgen ska vi också passa min systers leonberger Zeke och fira en kompis födelsedag... Imorgon slutar jag 11.15 och hinner säkerligen blogga lite på dagen - på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0