Hänt i veckan...

Veckan har gått tokfort... Det känns som om vi har mer aktiviteter nuförtiden. Eller så är det våren som gör en mer aktiv...
Vi har haft möte med vår BRF och jag har tagit på mig att ta in offerter på att klä om vår ena gavel på fasaden... Har ett antal firmor som jag ska ta ett samtal med under veckorna som kommer nu.

Igår var det fotbollscup med jobbet. Jag är inte med och spelar men däöremot har jag servat hungriga fortbollsspelare/målare med korv med bröd och kaffe och öl... för det blir en del av de varorna... Kunde dock inte stanna till slutet för min syster skulle lämna sin Leonbergerhane Zeke hos oss över helgen så de kom och hämtade upp mig.

Zeke är en stor och snäll luffs... men han gillar inte att var ifrån sin matte nåt vidare så han kan vara ganska gnällig och tjatig... Lite jobbigt att försöka sova när en 60kg stor hårboll står och piper vid sidan om sängen... 



Såhär söt och glad var han dock i morse när han fick ligga ute på gräset utanför vårt hus...
 
Jag har också tagit en bild på min gröna sjal som jag stickat... och på de vita lappar jag stickar - ett vältränat öga ser att jag stickat fel på min moss-stickning till höger i bild... jag iddes inte göra om det. jag ska ju ändå sticka fler lappar så den får vara kvar så länge... :-D
Jag sydde ett par nya kuddfodral till sovrummet häromdagen också. De kom från ett urtvättat påslakan jag ropat in på Tradera och de blev jättetjusiga tycker jag... 
Sen har jag hittat ett finfint "&"-tecken som passar bra mellan min och sambons initialer på sänggaveln... jag gillar bokstäver och ord väldigt mycket och har införskaffat flera uppsättningar av våra initialer... men dessa är finast. Ena bokstaven är nog en metallbokstav att sätta på fasaden och den ena är en gammal skylt som anger "MÖTE" på en gammal trång landsväg för länge sen... jag gillar!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0