Bekänn färg

Jag snöar lätt in på färger... Hemma hos oss är det mesta färgkoordinerat och jag kan avstå från en fin sak eller rolig detalj för att den har "fel färg". Jag skulle aldrig lägga i ett par röda sängkläder i vår säng eftersom färgtemat är vitt, rosa och grönt och lite lite brunt... Just nu är det turkost och grönt som finns i mitt medvetande. Jag är sugen på att måla vår pyttehall i en olivgrön ton och ha vita detaljer, ny hatthylla, ny skohylla och nya krokar... Där är mest oordning och kaos för jämnan. Kan kanske bero på att den är ca 1 kvm - men nu när vinterns mössor och tjocka stövlar och jackor ska in i klädkammaren kanske vi orkar ta tag i den lilla hallen igen. Det kan ju inte bli sämre.

Veckans färg är turkos - jag har pysslat några stickmarkörer av pärlor som jag fick hem från ett felköp på Tradera - men de blev faktiskt bättre än jag trott. Och så har jag stickat ett par turkosa muddar i samma stil som de giftgröna, fast de är lite längre bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0