Roliga klossar

Nästa söndag ska vi på ettårskalas hos vänner och jag tänkte kanske att jag skulle sy något roligt...
Det bidde några färgglada klossar med olika innehåll...

Jag har ju mängder med skojiga tyger, både nya och gamla och ärvda och fyndade - jag klippte ut fyrkanter som var ca 13 x 13 cm. Jag använde ett kartongark att rita efter så alla blir lika stora...



Jag valde att matcha dem i färg så det här är lapparna som ska bli den gula klosssen. För att göra klossarna lite mer intressanta för en ettåring tänkte jag att det borde låta eller något om dem. Så jag tog en liten plastburk som innehåller handskarna till min hårfärg och stoppade den halvfull med torkade kikärtor. Tejpa noga eller limma igen den. Det vore förödande om lill*n får hål på klossen och får ut den lilla burken. Då kan det gå illa.

Klossarna är sen stoppade med samma material som mina bokstäver, dvs IKEAS billigaste innerkudde! Den är perfekt att slakta och stoppa dina egna grejer med. Att köpa sån där stoppningsvadd på en sybehörsaffär kostar betydligt mer tror jag.

Nästa kloss fyllde jag med en prasslig fryspåse och i påsen stoppade jag fyllningsvadden. Den låter frasigt när man tar på den. Till en tredje kloss tog jag en strumpa och fyllde med risgryn och sydde igen noga noga. Sen la jag den ibland vadden i klossen för att ge den en annan tyngd. Jag tror det blir ganska spännande saker att leka med!


Jag sydde igen hålen för hand. det blev nog finast men det går säkert jättefint att sy igen på maskin också!

Nu ska jag strax iväg på symöte!

Kommentarer
Postat av: Jenni

Lyllos den ettåringen!

Vilka himmelskt fina klossar.

Jag är som alltid sjukt imponerad...

Kram

2010-11-16 @ 22:02:15
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Vad skönt att paketet kommit fram, började bli lite orolig. Då var det alltså rätt sjalmönster, var lite osäker för det fanns ett par som hette nästan likadant. Hoppas du får glädje av det och att du blir nöjd med din sjal.



Kram

2010-11-18 @ 14:19:19
URL: http://www.pyssligt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0