I'm hooked

Att gjuta betong var riktigt kul! Det var skoj att försöka hitta på lite olika saker att gjuta i och som skulle sätta prägel på den färdiga prylen.

Idag har 3 dygn gått och jag bestämde mig för att spana in hur stenarna mådde i källaren...

Rådjursstenen blev okej - men dessvärre blev den inte så tydlig som jag tänkt mig. Kanske fyller jag i rådjuren med svart färg eller något för att få dem mer framträdande. Däremot blev rabarberstenen precis så fin som jag tänkt mig!



Jag testade också att gjuta en ljuslykta av en liten plastkruka med små fötter under - hela formen var liksom "ihålig" så jag tänkte att jag hade goda chanser att få till det. Jag stack ner en befintlig lykta i glas som var inoljad och till hälften fylld med småsten för att inte 'flyta' upp. För dekoration stoppade jag i några små glasprydnader som låg i en kruka på tomten...
Jag var lite orolig för att inte få loss glaslyktan men det gick jättefint...

Jag är helnöjd! Det här ska jag göra igen! :-D

Kommentarer
Postat av: Marie (mamma)

Åh, vad fint det blev. Gillar lyktan jättemycket. Räckte säcken till så mycket?

2011-05-17 @ 18:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0