Pyssla med barn

Eftersom jag har en pysselsugen brorsdotter som skulle komma på besök idag så köpte jag en vit t-shirt som fick agera målningsunderlag för hennes härliga fantasi!

Det står som råd att man ska tvätta plagget först och det är säkerligen att rekomendera - men den var lite stor så jag tror inte det är någon panik med att det skulle krympa.

Man måste lägga något inuti t-shirten som kan stoppa färgen från att blöda igenom till baksidan. I detta fallet en tidning. Sen tejpade jag fast tröjan mot bordet med maskeringstejp som är lätt att ta bort och inte lämnar några spår. Då ligger den still mot underlaget och glider inte omkring när man målar.



Sen är det bara att släppa loss fantasin! Pennorna är speciellt för textil och behöver inte strykas för att hålla i tvätten. Däremot luktar de väldigt starkt och det är lite svårt att hålla tyget sträckt för att kunna måla ordentligt. Kanske måste en vuxen hjälpa till lite...


En signatur på konstverket är ju alltid på sin plats. Ibland är det svårt att komma ihåg i vilken ordning bokstäverna ska komma - Alva är inte fem år än...
Men vi räddade upp den översta felskrivningen med att kalla konstverket för vad det är - en tavla...
signaturen hamnade längst ner till vänster istället... :-D



Alva var hur som helst supernöjd och jag med! Jag tror jag ligger kvar på toppen bland Alvas pyssel-kompisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0