Hyllning till mamma!

När jag var barn hade vi mycket hemstickade och hemsydda plagg för min mamma var en jävel på att handarbeta! När vi vid tillfälle tittade på gamla kort satt hon brevid och peka:
-Den har jag stickat, och den har jag sytt av ett par gamla jeans, den har jag också stickat, den där västen sydde jag till pappa och sen fick jag sy likadana till hela gården...
Som tonåring var det kanske inte lika roligt... men jag har alltså en del att brås på. :-D

En av mina "åkommor" som jag ständigt brotas med och förundras över är att jag gärna matchar. Typ det mesta, för att inte säga allt... :-D
Nu är sovrummet rosa, grönt och vitt och då måste ju sängkläderna vara det också... eller?
På vår ovanvåning är det mesta svart, rött eller orange... Fast jag har en grön lampa i ett hörne. Utan glödlampa i...
Den är orörd från 40/50/60 nångång och antingen ska jag sälja den... Eller så får jag spraya den orange!



Vad jag vill minnas har min mamma alltid varit ganska bra på att matcha också... Sydde hon nya gardiner så bytte hon ofta tyget på stolarna i köket eller sydde nya kuddar att lägga i soffan! 

Nu har vi ju målat turkost i lilla hallen och matchar med vitt. Köket kommer precis innanför och i veckan har jag med en handvändning bytt ut tyget från brunt mot ett turkos/vit-randigt... fast tyvärr blev bilden inget vidare... Vi har ju fått vintertid nu och det gör verkligen inga underverk för bilderna...

Hur som helst så har jag nog mamma att tacka för min lust att pyssla, fixa, ändra och komma på nytt, sy och sticka! Kanske har hon bjudit mig på lusten att matcha också?!




Kommentarer
Postat av: Marie (mamma)

Det är så skönt att du tagit över hela den där pyssliga biten nu när lusten inte riktigt finns kvar hos mig längre.:)) Kram

2010-11-03 @ 17:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0