Tillbaka i verkligheten...

Efter 20 dagars intensivt slappande, sol-lapande, lojt badande och vadande i strandkanter, läppjande på iskalla slushvarianter med goda smaker, kisande mot solen, farande och flygande och shoppande så är jag plågsamt medveten om att jag är tillbaka i verkligheten igen...

Men... det är helt okej - för jag har fått en vitaminkick, sovit en hel massa och bara latat mig... länge! Och då går man med glädje ut och skottar bort 150 kg snö som rasade ner från taket i lördags kväll kl 22! Då vadar man med lätthet i raggisar och gummistövlar till jobbet genom 10 m långa vattenpölar på trotoarerna i Mölndal! Yes! 

Då kan man leva några veckor med att Telia och Bredbandsbolaget strider om vem som ska leverera internet till mig... 

Jag kunde nog inte bry mig mindre... 

Jag har inte stickat en maska på 3 veckor... Men jag har haft det bra ändå... Läst några böcker, shoppat en hel del roliga saker, tagit nästan 800 bilder och njutit väldigt mycket av att bara ta det lugnt!

När jag kom hem låg ett välmatat Hemlispaket till mig och väntade och jag tog genast upp min egen "candle-flame-sjal" som var påbörjad innan resan... Den är klar och blockad och jättefin!

Men på grund av att Internet är nere hemma så blir det inga bilder på det... :-(

Däremot bjuder jag på en bild av allt vi shoppat på resan... jag gillar ju smycken och klockor och skor... kläder blev det inte så mycket av för mig... 5 klänningar som ligger därunder... tröttnar jag på dem så får jag sy något av tygerna istället! 

Nu ska jag strax vada hem genom Mölndal igen... ska köpa Thé och kolla in lite bokrea på vägen hem... jag ska inte köpa ngåot till mig men däremot till min man kanske? Presenter räknas ju inte in i Köpstoppet! 




Kommentarer
Postat av: Helena ROOM AND SERVE

Hej, så du är tillbaka verkligenheten, höll jag på att säga. Vad kul med bloggen! Jag rasslar på med min -skam den som ger sig som jag brukar säga. Det ska bli spännande att se vad du hittar på här :)

2010-03-02 @ 10:29:37
URL: http://roomservice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0