En årsdag...

Häromdagen när jag satte mig och skulle sticka på min sjal såg jag en mörk fläck på stickningen och tänkte:
- Vad är det där? Hur kom den dit?

Så insåg jag att det nog kommit sig av att jag åt mörk choklad och drack the och stickade samtidigt... och fläcken var ett faktum... Hoppas den går bort med lite ljummet vatten nu när sjalen ska blockas...




Eftersom mina utekrukor sen ett tag tillbaka rymt överblommade pensér, petunior och en hel del ogräs och små taniga trädembryon var det dags att röja lite och ge plats åt höstens plantor... Jag lånade en bil av grannen och köpte hem lite fina kålsorter, ljung och gjorde lite fint utanför dörren... Sopade också av vår förstubro där höstens första löv redan lagt sig och medans jag planterade kändes luften hög och klar och vi har faktiskt haft en liten hagelskur under eftermiddagen...
Mitt favoritgröna är helt klart murgröna så det får alltid finnas med i mina planteringar!  
Som tur är har jag också laddat upp med nya tesorter och ska försöka sticka en mössa som jag precis startat på. Eftersom jag aldrig bryr mig om anvisningar på varken garn eller stickor så blir det här en jättestor mössa... kanske får jag starta om på strumpstickor eller nåt istället... eller försöka köra den i torktumlaren lite granna när den är klar...




Idag firar vi vår första bröllopsdag! Det är sjukt vad fort tiden går och visst är det skönt att vi inte haft en lika hektisk sommar som den förra - men jag älskade ju att planera och genomföra vårt bröllop!
I år har vi varit gäster på ett bröllop och nästa år kommer vi närvara på min brors bröllop vad vi vet än så länge! Det är verkligen en speciell tillställning... så känslosamt och laddat. Igår firade vi med några vänner som kom över och grillade och vi visade upp våra bröllopsbilder som fotografen tagit...
Jag visar en reprisbild från förra året på oss - varsågoda!

Ha en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Jenni

Åhhhh så fint du planterat!

Och vilken härlig färg på sjalen!

Jag blir så inspirerad!

Kram och grattis på årsdagen.

Vi firar snart tre år som gifta (!)

2010-08-29 @ 22:28:31
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com/
Postat av: Karin

O vilken fin bild från ert bröllop. Jag gillar att du har en vit ram runt bilderna. Är det något du fixat i Photoshop eller är det något i din stilmall här på bloggen som gör det?

2010-09-02 @ 20:23:45
URL: http://mingrej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0