Hög tid för julklappar

I helgen har jag sytt lite julklappar... Svärmor och Älsklings syster kommer få... och en av Älsklings vänner ska få en liten gåva...

Sen har jag planer även för min egen familj... Men eftersom det kan tänkas att de följer med här så blir det inga avslöjanden ännu... :-D

Jag sydde mig en liten väska för några månader sen men nu behöver den tvättas och då passade jag på att sy en ny som jag kan ha och slita på ett tag...
Tyget fick jag i en "loppispåse" för en guldtia och det kändes mycket bra att få användning för det...  



Gjorde två tappra försök att sy mig en ny plånbok men den ena blev för smal och alla mina kort rymdes inte och den andra för trång i själva öppningen... Provade både att göra en i det här gröna - samma som väskan - och en i mitt absoluta favorittyg som jag köpte på Bauhaus för över 5 år sen... Jag hade sparat en smal snutt som jag nog inte trodde jag skulle få änvändning för men jodå - den här får bli förvaring för smycken eller nåt när man är på resa istället... Jag har tidigare sytt en necesär i samma underbara tyg!



Men skam den som ger sig. Nu har jag ju kommit på hur jag ska göra - behöver bara se till att göra det rätt nästa gång!

Såg att jag lyckats knäppa på datum på kameran men det är åtgärdat nu...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0