Min nya kompis - lamineringsmaskinen

Eftersom jag jobbar med tapeter så är det så svårt att slänga bobinavsnitten när det är en kollektion som går ut, när vi ändrar om eller de helt enkelt inte får plats längre. Vissa gillar man ju mer änd andra och blir ledsen över att slänga bort.

Vi får också provrullar och avsnitt skickade till oss för att vi ska skylta om i butiken. Allt som oftast blir det snuttar över och som jag visat tidigare så kan man mycket väl använda dem till att slå in paket med - prova själv det blir jättefint!

Häromdagen kom jag på att man kan använda tapeter till så mycket annat. Bland annat till finfina laminerade bokmärken...
Så jag åkte och köpte mig en lamineringsmaskin. Det är lite pilligt och en hel del moment - göra en mall, rita upp, klippa ut, limma ihop, klippa bort "skräp", laminera och sen finklippa... Men det är kul och det blir jättefint!



Jag har kommit på en hel del saker jag ska testa - men det har jag inte haft tid med än... Fastän jag har haft en extra ledig dag den här veckan... Jag har behövt vila mig lite - att pyssla tar på krafterna... :-D

Ha en trevlig helg nu - själv ska jag börja om på min brudsjal - utan pärlor - och kanske sy lite vimplar...
Vi får se vad som hinns med och känns roligast!

Kommentarer
Postat av: Cina

Vilken kul ide med lamineringmaskinen- det måste jag prova också :-)

2009-06-09 @ 10:13:03
URL: http://creadiem.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0