Nytt år!

Hej mina vänner... Oj, vad skönt det vart att vara ledig... Jul och nyår har vart mysigt, har läst massor med böcker, gått kyliga promenader i solskenet och druckit mängder med varm choklad...

God varm choklad gör du bäst med riktigt kakao...

Värm mjölk och blanda ca 2 tsk kakaopulver och 1½ tsk strösocker i ett högt glas eller fin kopp. Slå på en skvätt mjölk när den börjar bli varm och rör noga ut sockret till en tjock kräm... När mjölken är varm slår du den över chokladkrämen och blandar runt försiktigt. Toppa med en marsmallow eller en klick hårt vispad grädde och njut! 




Vi har spelat spel, eldat i kaminen och jag har vart hos mamma och plockat fram hennes gamla stickor och garner... Jag har funderat ett tag på det här och nu bestämde jag mig för att ta upp stickning... Det har jag inte gjort sen jag var tonåring tror jag då jag försökte mig på att sticka en tröja till min lillasyster...
Jag kommer snart lägga ut första bilden på mitt alster...
Det som är kul med stickning är att det går att göra annat samtidigt... man kan slötitta på TV, lyssna på en skiva, fundera över livet... fast det är väldigt lätt att det blir fel... :-D

Hoppas 2009 blir ett fint pysselår!

Kommentarer
Postat av: Mindy

Fina bilder..

2009-01-09 @ 11:26:42
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0