Kvällsgott eller frukostpålägg...

Ibland kan jag bli lite trött på ost, ägg eller de få andra pålägg vi faktiskt äter. Då kan jag svänga ihop en liten gucka med avocado och lök med smak av senap... och jag får nog säga att det blir världens godaste vegetariska smörgåspålägg!

testa själv:
* 1 mogen avocado
* ½ tomat eller 3-4 körsbärstomater, finhackade utan själva kärnhusen
* ½ finhackad rödlök
* 1 tsk söt och stark senap
 * en rejäl skvätt vinaigrettedressing (jag har alltid Eldorados 'Italiensk dressing' hemma, smidigt och gott)
* salt och peppar

hacka löken och tomaterna och lägg i en skål, slå i dressingen eller gör en egen (använd samma skakburk som du har till toppredning så blandar sig dressingen fint genom att du skakar den) och klicka i senap. Rör runt så det blandar sig, senapen funkar lite som "redning" och gör så såsen blir lite kladdigare... tärna avocadon och vänd ner bitarna i guckan och smaka av med salt och peppar... 

Vi hade den till 'fredagstaccosen' ikväll och det funkade utmärkt. Det syrliga i dressingen gör att avocadon behåller färgen bätte än om du gör vanlig guccamole... 

Smaklig spis!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0