Lampan

Förlåt att jag inte skrivit in hit på länge... men lusten att sticka om kvällarna har vart större än lusten att fixa med bilder och bildtexter och blogginlägg... *fy på mig*

Men först vill jag presentera vårt senaste inköp - en röd lampskärm, som jag bloggat om tidigare...



Jag älskar den här lampfoten... När jag var liten brukade jag och min bror spegla oss i dem för de uppför sig som speglarna på Liseberg, man ser väldigt rolig ut!
När vi var små var skärmarna oranga - vilket hade passat perfekt idag till vårt vardagsrum som går i rött, orange och svart...
På 80-talet skaffade föräldrarna nya skärmar i ljust rosa - skitsnyggt då, men det har vart svårt att hitta så stora skärmar - i rätt färg...
Lampan har visst stått undangömd i matkällaren hemma hos mamma länge länge och så kom den på tal när vi var på ett loppisställe hemmavid...
- Kommer du ihåg den där coola lampan vi hade när vi var små? frågade jag...
- Ja, den står väl hemma nånstans tror jag... svarade mamma.

Jag blev eld och lågor och vi körde genast hem och rotade fram den - sen dess har jag vårdat den ömt - det är en av mina finaste ägodelar!!!
Vad gillar ni den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0