Kofta x2

Jag hittade ett finfint litet koftmönster till små människor som jag gärna ville testa... Jag tog fram garnerna från Thailand och hittade två turkosa garner som kunde bli kompisar. Eftersom jag aldrig stickat koftor eller tröjor förut så försökte jag verkligen följa det skriftliga mönstret till punkt och pricka och anteckna ner vilket varv jag var på...
Men lik förbannat bidde det lite fel här och där... ett knapphål hamnade lite för långt ner osv... Men jag blev inte deppig för det, snarade taggad att göra fler små söta koftor... Så när jag letade garn till min hemliskompis så hittade jag ett jättegulligt bomullsgarn i grodgrönt... Som ska få bli en kofta...


När jag nu fått smak på det här med koftor så kanske jag ska våga mig på att sticka en till mig själv? Mja, vi får väl se hur det ska gå... Jag tror jag ska fortsätta öva på några små så länge... det är ju åtminstone en god vän som har liten på väg som kan behöva en liten kofta... :-D



Sådär ja, nu är den klar... Inte världens snyggaste men det är ju också det första större plagg jag stickat...
Dock vet jag inte storleken på den så jag får bjuda hit lite barn i olika storlekar och prova den... :-D



Kommentarer
Postat av: Jenni

Gud så söt!!!

Hade jag bott närmre så hade du kunnat få låna två provdockor att testa storlekar på...

Kram

2010-10-12 @ 21:42:27
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0