Fynd...

Min vana trogen brukar jag gå en sväng till Erikshjälpen i Mölndal där jag bor på onsdagar efter  jobbet... Där har jag hittat massor med kul prylar under året som gått. Bland annat hittade jag en underbar handväska i skinn från 80-talet som jag använder varje dag för ynka 30:-. Ett galet sött förkläde i rosa och vitt med spetskantad ficka fick följa med hem för en femma en annan dag...

Idag hittade jag inget speciellt men så bestämde jag mig för att ta en sväng till - förbi böckerna, för att se om det fanns några trevliga böcker om handarbete kanske.

Fann tre böcker om stickning som jag köpte för 20:- - mest för att kunna använda mönsterbeskrivningarna till egna mönster framöver...

Men så såg jag också det här ljuvliga fotoalbumet från 50-talet och kunde liksom inte låta bli... jag vurmar för saker från 50- och 60-talet... :-D



Det röda och svarta passar ju bra in i vårt vardagsrum och jag får väl framkalla lite fler svartvita bilder och sätta in i det helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Pia

Hejsan och tack så jättemycket för te, garn, choklad och inte minst det jättefina hjärtat. Jag blev jätteglad och jag tycker inte att garnet är gult! Jätte alla hjärtanskram till dig från mig.

2009-02-13 @ 16:58:49
URL: http://snigelmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0