Tröjstickning...

Jag gillar att sticka och har såklart tänkt sticka praktiska plagg till min son - men var ska man börja? Det finns ju mängder med mönster att välja på på nätet. Men ofta handlar det om att sticka i delar och montera dem i efterhand. Det har jag ingen bra erfarenhet av... :-/

Men hos PetraO hittade jag ju ett koftmönster som jag stickade förra året. Nu har hon hittat på en tröja också!





Den var enkel att sticka och minimal montering - men den blev inte så himla snygg kanske...

Däremot fick jag en idé om lite "egna" förändringar så nu är jag igång med tröja nummer två som ska bli mosstickad...



Sen kanske jag vågar mig på något i färg och något mer avancerat... Vi får se!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0