Leksaker

När vi väntade barn samlade jag på mig alltmöjligt bra-att-ha i klädväg och leksaksväg på loppis och second hand.
Ofta har de små påsar med diverse skojiga saker i och i en av de där påsarna jag burit hem fanns det olika djur i plast...

Efter en vända i diskmaskinen har de blivit lekta med av alla kompisars barn i väntan på att sonen ska bli stor nog att få lov att ha dem.

Några har fått gå vidare till ett nytt liv - som knopp på locket till dessa fina burkarna...



Gör egna fin-burkar till dina pärlor, knappar, trådrullar, makaroner eller vad som:

* Diska ur en glasburk med lock - gärna en rolig form eller så.
* Välj ut ett djur eller en figur som passar locket
* Fäst figuren på locket med ett lämpligt lim - låt torka
* Spraymåla flera tunna lager från olika håll så figuren och locket blir helt täckta - låt torka emellan.

Se till att välja en sprayfärg som fungerar på plast. Jag köpte min på Panduro.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0