Annorlunda tygmobil

Jag har sett lite olika versioner av mobiler av tyg till trädgården. Dödergök har en jättefin på bild här och jag vet att jag sett fler men just nu hittar jag dem inte...

Hur som helst. Jag hittade ihoplödade ringar av metall på lokala secondhandbutiken i veckan för 2:- stycket och slog till! Jag klippte olika smala remsor och knöt fast dem tätt tätt på ringen. Alla mina roliga, fina, mjuka påslakan fick bidra och en hel del gamla kuddfodral där jag redan kapat dragkedjan. Lite olika längder har de fått och till sist flätade jag tre lite tjockare snoddar som jag knöt fast och sen ihop längst upp.

En stege mot trädet och upp för att hänga den så vinden kan leka med tygremsorna. Den kommer att bli sliten av väder och vind men jag tror att den kommer bli vackrare med åren...



Grannen ovanför vårt gillade den visst inte så vidare... han pratade något om slipsar - och varför inte! Jag diggar den skarpt! Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Marie (mama)

Vad fint! ....och vad bra för grannen som kan gå ut och hämta en slips om han behöver.:))

2011-05-10 @ 18:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0