Betongpyssel

En grej jag är sugen på att testa är att skapa saker i betong. Jag har ett par stövlar som gått sönder som skulle fungera att gjuta ett par blomkrukor/vaser/marschallhållare eller liknande av.



Jag blev sjukt peppad att testa att göra betongtrampstenar med rabarbermönster eller en dörrstopp, pusselbitar, ljuslyktor, krukor eller något annat av Fingerspitzengefuhls coola betongspyssel. Jag gillar ju bokstäver men vill inte offra några av mina egna för att pyssla - men det kanske går att lösa ändå...

Här var en annan kul variant på trampstenar och har man ett Alfapet över så kan man alltid testa att göra några små skojiga skyltar på det här sättet. Här är ytterligare en som varit kreativ och hittat på massor med roliga saker... Alla dessa saker härstammar från en utmaning som Panduro haft.

Jag får väl se till att få hem en säck med finbetong för att sätta igång och gjuta... ska bara måla klart vår trädgårdsmöbel först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0