Nyskyltat i butiken

Idag har det funnits tid till att fixa lite i butiken. Den nya kollektionen Hanna Werning från Boråstapeter har kommit och givetvis måste den skyltas upp ordenligt i butiken.
Den är färgglad och sprallig och Hannahar ofta djur med i både namn på tapeter och in i mellan i sina mönster.
Det gillar jag! På en av mina rundor hittade jag en bok med färgglada fågelbilder - med text på tyska - men den var det inte så noga med. Det var ju bilderna jag var intresserad av!



Bilderna presenteras i plastramar från the one and only varuhus som legat länge i en hylla och väntat på rätt tillfälle. Fågelboken kostade mig 5:- och den passar utmärkt att skylta med!



Tur vi har lite kul rekvisita också - kuddarna som var med i skyltpaketet var jättevackra men det blev nästan lite för mycket klatchiga färger ihop med tapeten, mina fågelramar och allt...

Men det är den roligaste delen av butiksjobbet tycker jag - att hitta på kombinationer för de skyltningar vi gör. Jag tar ju gärna med saker hemifrån som passar in i temat. fyndar billigt på loppis och secondhand som går att göra om, klä in med tapet, måla eller bara styla till lite.
jag känner mig alltid lite extra mallig när jag kommit på något smart eller fått till något snyggt till en skyltning...

vas äger ni, blir ni sugna på att se mer av Hanna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0