Musselgott!

I fredags glodde vi lite på Pernilla Månson Colts program "trädgårdsfredag" och där gjorde kocken Tareq ett knyte med blåmusslor och färska örter på grillen. Tyvärr regnade det hela kvällen igår så vi gjorde våra musslor i ugnen istället men det gick faktiskt fint det med. Vi gjorde inte helt enligt receptet - jag ser det snarare som en inspiration!

Micke borstade och sköljde musslorna och jag gick ut i det härliga kryddlandet och plockade färsk persilja - både slätbladig och krysbladig, dill, rosmarin, basilika, oregano och timjan...

Musslorna i botten på foliearket, fint strimlad fänkål och fint skuren shalottenlök över och toppade det hela med mängder med örter. Några klickar smör och lite vinäger duttades över.



Sen förslöt jag paketet och slängde in i ugnen på högsta värmen i ca 15 minuter. Dofterna var ljuvliga och det smakade himmelskt med en klick god kall sås och fick samsas med räkor och kräftor på våra tallrikar.
Sommarkänsla trots ösregn!



Nästa gång gör vi det på grillen som det var tänkt från början! Jag är normalt inte ett stort fan av musslor men det här var väldigt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0