LCHF kesoplättar

Jag försöker låta bli mjölmat men det är min sorg i livet att jag är så känslig mot just detta. Men ett rätt gott alternativ till plättar och pannkakor med mer närande och mättande innehåll får du om du blandar ägg och keso med lite lite mjöl och steker länge i pannan!

...KESOPLÄTTAR...

250 G KESO
2 ÄGG
0,5 DL DINKELMJÖL
SALT, KANEL, RIVEN BASILIKA, RIVET ÄPPLE...

Kör keso, ägg och lite mjöl med mixerstav i en bunke. Vill du ha söta plättar kan du blanda ner lite rivet äpple och kanel. Vill du ha matiga plättar kan du ta fint strilmad skinka och lite basilika eller något. Kanske behöver du öka på mängden ägg också.

Låt smeten stå några minuter och grädda sen i varm panna med mycket smör. Låt dem gå rätt länge på färsta sidan och vänd sedan och grädda andra sidan med. Funkar ypperligt som LCHF-frukost, som mellanmål eller middag för dem som undviker kolhydrater. Räcker till ca 10 plättar.

Receptet är inte på något sätt mitt men såhär fina blev mina!



Jag har inte sylt till utan micrar lite frysta bär i nån minut - här är det hallon och blåbär! GOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0