Cascading leavs!

När jag började sticka fär några åt sen trodde jag aldrig att jag skulle klara av att sticka så här ljuvliga spetssjalar - men jag bedrog mig. Nu har jag utvecklats såpass så jag klarar av att upptäcka mönstret själv i stickningen. I början var jag bara inne på att läsa innantill - jag kunde inte se hur de maskor jag stickade påverkade mönstret och hur det hela hängde ihop. Nu går det mycket mycket bättre!

Mönstret är en fantastisk skapelse vid namn "Cascading leaves" och jag fick det av en av mina underbara byteskompisar i höstas. Jag började på den ganska snabbt men jag fastnade och kom inte vidare. Jag hade inte tålamod att reda ut det då - så den blev liggande rätt så länge. För några veckor sen tog jag fram stickningen och letade upp var det tagit stopp och så satte jag igång!



Det var jättekul och jag fick den ganska snabbt klar. Nu hänger den här, över räcket och är så där skir och vacker som jag önskade att den skulle bli...

Den är tänkt som en present till en ännu okänd person... mer än så berättar jag inte nu!


Kommentarer
Postat av: Pelin

Åh vad vackert, mycket skirt!:)

2011-06-05 @ 11:37:58
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0