Mera sockar...

Här händer inte mycket alls. Vintern håller fortfarande ett ganska hårt grepp om oss men man har helt klart vårkänningar - idag har vi fikat utomhus för första gången i år! Varm choklad avnjöts på varma fällar vid vår husgavel där solen låg på!

Vi har varit sjuka båda två i veckan och har äntligen frisknat till så man orkar göra något... Jag har försökt roa mig på hemmaplan och har sen jag skrev här stickat två par sockor till. Ett par brun-turkos-randiga till mig själv och ytterligare ett par som kanske - om de passar - blir en present till min mamma...

De är stickade med resterna från OS-mössan ihop med ett vackert melerat garn i oligröna toner. Ett sånt där nystan som man köper för att man vill göra nåt fint - men vad räcker ett enda nystan till? Det var verkligen på håret att jag fick ihop sockarna. Det absolut sista varvet är skarvat med ett annat garn - fast det syns faktiskt inte. Mycket på grund av meleringen och det faktum att det gröna garnet är lite ojämnt tjockt - tjockare och luftigare så sina ställen och tunnare och tightare på andra ställen. Men jag gillar sockarna jättemycket.



Några andra så saker händer häromkring men det får jag redovisa längre fram. På grund av att vi vart sjuka har vi vart tvungna att ställa in ett besök vi skulle haft i helgen - tråkigt men smart. Man vill ju inte vara elak och skicka hem hela vän-familjen med magsjukan... :-(

nåväl, de kommer om några veckor istället och då hoppas jag att min kamera är tillbaka också. Den är just nu på lagning eftersom den tyvärr gått sönder.

Nu i veckan hoppas jag att jag ska bli klar med renoveringen av mitt kontor. Det har gått sannerligen långsamt - men nånstans mitt i tappade jag sugen... Men hur när våren återkommer har jag hittat den igen. Det är hög tid att bli klar. Tapetsering och listen kvar. Och att hitta något kul golv kanske...


Kommentarer
Postat av: Jenni

Det gick ingen nöd på oss i Malmö heller, men vi längtar tills vi kommer till er och då måste vi alla vara friska och krya!

Kram

2011-02-20 @ 22:08:29
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0