Grönt är skönt!

Att handla fräcka och färgglada sängkläder på second hand är en bra idé! Oftast är de skönt nötta och mjuka av många års tvättande. Har man tur är färgerna fortfarande någorlunda klara - jag vet inte vad de moderna sängkläderna är tillverkade av men det är en helt annan kvalité än de äldre...

Udda örngott med roliga mönster kan man sy en hel del grejer av men eftersom jag faktiskt fann två av dessa så kommer jag behålla dem och bädda med dem!



De kommer säkerligen göra sig bra både till våra gröna påslakan med svenska vårblommor och kan bli ett färgglatt inslag till helt vita lakan!
Tjugo kronor fick jag ge, det kallar jag ett riktigt fynd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0