Från mammas tid...

När mamma var liten hade hon Barbiedockor och handsnickrade dockmöbler av gamla cigarrlådor av trä. Och bland sakerna efter henne som vi lekte med hos mormor och morfar fanns den här sötisen.

Någon har fixat en liten stick-korg till barbisarna - en liten skål av trä och någa pastelliga nystan av broderigarn och vanliga nålar som stickor. Allt väldigt väl limmat mot träet - det har väl hållit i kanske 50 år!



Säkerligen har färgen på "garnet" bleknat med åren men jag blev väldigt glad när jag hittade den här bland mina systrars leksaker. Systrarna är ju runt 25 nu men mamma hade nyligen tagit fram deras leksaker till brorsans tös som blir 5 i år. Jag frågade mamma snällt om jag fick ta med mig "garnkorgen" hem och ha som ett litet minne! Och nu bor den hos mig och är ännu en av mina 50-talsgrejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0