Trädgårdsmöblerna

När vår granne flyttade hit för ett par år sen hade hon inte bara med sig en väldig massa växter - hon hade också med sig ett par grupper med trädgårdsmöbler. Den ena är av svart konstrotting och den behöver i princip ingen skötsel. Men det kom också en trämöbel med en ful sliten blågrå lasur av något slag. Den är inte omskött sen den kom hit och förra året tjänade möbeln mest som balansbräda åt oss som målade på fasaden :-D
Nu när jag var i tagen att måla och fixa med pallkragarna så tänkt jag att den lika gärna kunde få lite kärlek den också...



Alla möbeldelarna är nu tvättade och skrubbade. Det behövs nästan inte skrapas alls för lasuren satt såpass löst så den försvinner nästan bara jag skurat på den. Lite impregnerande grundolja på de delar som är mest utsatta kan aldrig skada. Ett lager grundfärg för god inträngning och vidhäftning - sen ska det på en täckande färg. Jag funderar på en snygg grå kulör som blir både praktiskt och elegant! Fönsterfärg är en lättstruken blank färg som passar bra till just trädgårdsmöbler - och den finns såklart  en miljövänlig vattenbaserad variant.
I dag ska jag välja en kulör som bli snygg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0