Lyxfrulle

Precis just nu skiner solen lite trött - jag hoppas den orkar ta fart idag så jag orkar ta fart idag. Lite trött och lite loj och har inte riktigt lust till nåt.
Men jag unnade mig en riktigt lyxig frukost idag.



Marmeladen gjorde jag igår som en present och senare idag kommer receptet upp. Det var verkligen busenkelt att göra men såååå himla gott! Det är något magiskt med vanilj - ÄKTA vanilj menar jag då! Tillsätt det till vilka bär som helts och det blir magi!

Är du inte sugen på jordgubbar så kan du alltid ta blåbär! Äkta vaniljstång hittar jag ibland billigt på Ullared och de går utmärkt att ha i frysen. Det är verkligen så mycket godare med de där svarta små fröna än med vaniljsocker som är syntetiskt framställt!

Nu väntar jag på att en kompis ska plocka upp mig och vi ska ta en loppisrunda och ha en trevlig eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0