Målet var...

... att sticka till frusna behövande... Typ Faktumförsäljare runt om i kommunen...
Eller något liknande... Men det bidde inte så...

Men jag har varit en liten "hemsamuraj" för ett par frusna, bedrövade själar...

Förra våren hade jag förmånen att få åka med jobbet norröver och en tjej vars blogg jag följer råkade bo i just den stad jag skulle besöka. Så jag frågade om jag fick träffa henne. Det var givet och vi tillbringade många timmar på ett kaffe och pratade som om vi känt varandra alltid...

Om jag kunde så skulle jag lätt hälsat på henne ofta och försökt att finnas där när hon behövt en vän - för hon har haft det kämpigt! Oj vad hon fått slita för det hon trott på!
Då och då jag har försökt muntra upp henne genom att skicka små presenter... Bara för att... och i våras hade jag precis stickat klart en Candleflame sjal i ljust skirt vårgrönt... precis samtidigt som hon bloggade om något trist som hänt - så jag packade ner sjalen i ett paket och skickade upp till henne - som en påminnelse om att våren och nya tider var påväg...



I förra veckan fick jag höra om en kunds fru som var svårt sjuk... och jag visste genast att jag ville försöka pigga upp henne - för jag känner så starkt för både kunden och hans fru - fastän jag aldrig har träffat henne...

Så jag frågade min kund vad hans fru hade för favoritfärg och så gick jag till garnaffären och köpte ett stort nystan i ett melerat garn, i hennes favoritfärg och stickade en till candleflamesjal... Fast den här fick ett hålmönster mellan flammorna istället för de vanliga avigmaskorna - jag tyckte det blev jättefint!

Så min tanke om att värma alla frusna Faktumförsäljare blev istället två värmda kvinnor som behövde lite uppmuntran! Inte så illa...

Kommentarer
Postat av: Jenni

Som en ängel från ovan...

så fint av dig!

2010-09-30 @ 19:40:47
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com/
Postat av: Sara

Åhh, vad fina!!!

2010-10-02 @ 22:40:03
Postat av: Ulle

Säker på att hon blev glad!

2010-10-12 @ 20:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0