Höstfynd!

Det har vart en del på schemat det senaste... Förra veckan var jag ensam hemma då maken var i Stockholm och sprang Stockholm halvmarathon... Jag passade på att ta en tur till svampskogen, hem kom jag med 1 liter kantareller - igen... :-D
Jag plockade lite härliga björnbär i vår trädgård, pallade äpplen, päron och fina plommon på ödetomten där det står säkert 30 fruktträd som inte plockas...

Vidare var det skördemarknad på Gunnebo men jag handlade ekologisk på närmare håll. Utanför vårt ligger ett hembygdsmuseum och där såldes det vitkål, purjolökar, morötter och dagsfärsk tunnbröd som jag handlade hem!



Idag har vi varit och röstat och sen gick vi till vår lokala loppis och där hittade vi något vi letat länge efter... Vi fann en förvaringsmöbel från 50-talet som är lagom stor och billig. För ynka 300:- fick vi båda dessa fina hyllor! Fast vi kommer bara använda den undre skåpdelen eftersom vi kommer ställa dem under vårt snedtak i vardagsrummet. Men det var skönt att hitta rätt äntligen efter säkert 1 års letande...

Nu återstår bara problemet att frakta hem dem eftersom vi inte har någon bil längre...




300:- tycks dessutom vara nån slags magisk gräns för vad jag ska betala för fina möbler från 40/50/60-talet. Jag har hittills köpt två st fina fotöljer från 40-talet för 300:-. Jag har köpt en annan teak-hylla för förvaring för 300:- och jag har köpt ett satsbord för 300:-, också det i teak... 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0