Hemlis nr 7

Jag har varit med på två hemlisbyten tidigare och det har vart riktigt roligt...
Att sätta ihop presenter och paket är bland det roligaste jag vet...
Nästan mer roligt än att få paket! Så jag hoppas på en spännande hemlisbytesperiod! 




1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag gillar naturmaterial men är inte så bekant med att sticka i bomull - föredrar ull och ullblandningar...


2. Vilka är dina favoritfärger?
Fortfarande grön och turkost! :-D

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
För att gilla färger så har jag ovanligt mycket som jag stickat i grått... Varför då? Jag gillar inte grått så där jättemycket... :-P

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Stickar mycket på mammas gamla stickor i metall - har några enstaka i trä och de är väldigt sköna... Stickar ofta på rundsticka men har nog enbart metallstickor där...

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Har stickat sen dec 2008 - mittemellan ...

6. Dricker du kaffe? Te?
Gärna latte (har egen kaffekvarn och kör med Moccabrygare) och väldigt gärna thé, svart eller grönt...

7. Är du allergisk mot något?
katter :-(

8. Vilken slags musik tycker du om?
Allt utom dansband och schlager! gärna svenskt!

9. Favoritgodis?
Lakrids och mörk choklad...

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag virkar lite, syr småsaker, målar och "pärlar" lite när andan faller på...

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Sjalar, muddar, sockar är väl de småsaker som jag stickar mest. Har planer på att försöka avancera till en kofta...

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nope!

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
en kofta!

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
ca 17 cm tror jag

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
javars... :-D

16. Stickar du sockor?
jodå, har provat både uppifrån och ner och nerifrån och upp - gillar båda :-D

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
storlek 36 på skor


18. När fyller du år?
9 februari

19. Stickar du med pärlor?
har försökt men det gick inte så bra...

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Nästan bara deckare - gärna svenskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0