Rött är alltid rätt!

I Ullared häromsistens fann jag ett par fina röda skinnhandskar... Jag har ett par svarta sen innan - också köpta i Ullared, kvaliteten är helt okej och priset mycket bra! Men såklart ville jag har något matchande stickat till dessa handskar...
Visst är de söta med en liten volang på!

Hittade ett fint rödmelerat garn hos min lilla garntant - dessvärre i akryl men skit samma... Jag planerar att sticka en lång, bred halsduk som ska sys ihop och bli "rund" att vira 2-3 varv runt huvud & hals som alla har just nu... Jag har börjar på den nu - mosstickad för att det är så snyggt och på stora stickor för att det ska gå fort och bli luftigt!



Ikväll är det symöte och halsduksstickning... :-D Det är inte långt ifrån minusgrader om morgonen nu så det är dax att sätta fart! Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0