Do-redo

Idag har jag skapat en helt ny kategori - här kommer jag lägga upp alster som i begynnelsen varit något annat...
Någon kanske minns mitt allra första stickade inlägg här: en grön mössa som jag var mycket stolt över...
tyvärr hade jag lite för bråttom när jag stickade och den satt liksom alrig bra över öronen... Så i våras repade jag upp den och halsduken jag stickat till...

Något annat skulle det bli av det härliga Drops Eskimo-garnet och i boken "vintage på svenska" hittade jag Boleron Amanda som jag modifierade något...

Den är skönt att ha på sig om kvällarna nu när det börjar bli kallt ute...

Tyvärr fick jag inte färgerna att stämma på den gamla respektive den nya bilden - men det är två helt olika kameror jag plåtat med...



Boleron blev faktiskt klar i sommar men jag har inte använt den förrän nu och hade nästan glömt bort den... Nu ska den fram iaf och användas... Och makens mössa och halsduk i brunt Eskimo får nog gå samma väg - do-redo - till något mer användbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0