Snöiga granar!

För någon vecka sen var jag på torget och bara kollade runt lite och i ett skyltfönster hittade jag en tjusig gran av papperslappar...
Jag som alltid har kamera med mig tog en bild för att senare omvandla detta till något eget...



Med tejp, sax och massa bitar tapet i olika vita toner skapade jag tre stycken snöklädda granar med stjärnor i topp! De blir perfekt som julpynt inne på tapetavdelningen! 



Visst blev de fina?!


Först gjorde jag en strut av en mörkbrun tapet. Klipp till basen så den står stadigt. Sen har jag klippt remsor av tapet och remsorna i smala bitar som jag flärpat upp runt en penna så den böjer upp sig lite i ena änden. Tejpa lager på lager med början i basen och avslut i toppen.
Snyggast blir det om man blandar olika vita nyanser tycker jag! Jag har använt några helt vita tapeter; Boråstapeters Garden och Eco White och Eco Sand och Eco Wood. En gran går i svagt rosa och lila toner med inblandning av de vita. En gran går i grönare toner - alla de enfärgade kommer från Eco Sand. 
Sen en guldstjärna som också är hoptejpad med en öppning i botten som träs över grantoppen...

Jag gillar dem skarpt! 


Kommentarer
Postat av: Sara

Läckert!! Det ska jag tipsa dottern om, hon älskar ALLT vad pyssel heter!!

2010-12-01 @ 13:03:42
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill sälja sponsrade inlägg. Vi har just nu ett antal olika företag som är intresserade av att köpa sponsrade inlägg innan julhandeln. Om du är intresserad så kan du läsa hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Ginders.se

2010-12-01 @ 17:25:06
URL: http://www.grinders.se
Postat av: Sanna

Riktigt läckra granar, tror jag ska låta kidsen testa att göra såna. Halsduken du tipsade om mönster till är på gång, ska bara avsluta en annan stickning som börjar bli tråkig, annars kommer den aldrig att bli klar. Har ju haft ont sista tiden men det är på väg tillbaka för denna gången.



Kram

2010-12-03 @ 10:00:30
URL: http://www.pyssligt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0