Den där tiden på året igen...

Ja, nu planeras och spånas inför jul och födelsedagar minsann. Då blir den här bloggen lite hemlig eftersom släkt och vänner läser här med jämna mellanrum.
I går påbörjade jag målning av en pryl jag skaffat och jag hoppas den blir fin. Jag har påbörjat ett annat målningsprojekt för att piffa till en gammal lampa och nu ikväll har jag plockat fram alla mina begagnade påslakan med sköna mönster och färgkombinationer. Jag har också letat fram en del av tygerna jag fick av mamma för snart 2 år sen. Tids nog kanske jag kan avslöja vad jag ska sy...

Eftersom maken haft besök av en kompis och kollat på fotboll så har jag huserat nere i köket med alla mina tyger och klippt och klippt...



Jag kan komma med ett käckt litet husmorstips också...
om ni använder fleece ibland så vet ni att det är ganska dyrt att köpa i tygaffärer. Jag brukar passa på när det reas bort Fleecefiltar på olika ställen; IKEA, Rusta, Coop mfl. Igår köpte jag en Fleecefilt på 130cmx170cm på Rusta för 40:- istället för att ge från 60:- och uppåt...

Det var allt från mig just nu, nu ska armen vilas!

PS! Har skickat iväg mitt MIXA&MATCHA-paket idag och även Paket nr 2 i Hemlisbytet... lite sent ute för MIXA&MATCHA men mitt paket har inte heller kommit fram än... :-D

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tusen tack för ett helt underbart Mixa & Matcha paket. En av mina döttrar är helt besatt av allt som är lila så du kan ju gissa om hon sken upp när jag öppnade. Lägger upp en bild imorgon när jag kan fota i dagsljus. Hoppas att du också fått ditt paket idag (det var ju också i posten i sista minuten). Kram och tack än en gång.



Sanna

2010-11-15 @ 21:12:33
URL: http://www.pyssligt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0