Sytt till syrran

Min yngsta syster, som ska få tillbaka sina lappade byxor på torsdag, har också önskat sig en väska...
Hon har fått en förut som hon visserligen använder - men hon önskar sig en med bättre fack på insidan och i "sina färger"...
Så - idag har jag knåpat och pysslat lite...
Eftersom hennes hund heter Zeke så fick ett stort Zäta pryda väskan! Det blir ett litet minne inför en planerad Japan-resa för henne då hunden får stanna hemma... Jag är nöjd, hoppas hon blir det också!

Maken fick posera efter sin löprunda...




Dessutom har jag skaffat mig en iPhone - en svart, blank, tjusig sak, som man borde skydda lite... Jag kikade runt på iPhone-fodral och hittade några jättefina... Men jag kan väl sy en själv tänkte jag... 

Mitt blev inte så bra dock... dels så syr jag ganska sällan, därför måste jag verkligen tänka och tänka om många gånger innan jag blir nöjd. Jag fick ta upp sömmarna ganska många gånger :-D
Tillslut blev det ok iaf... 
Tyget är recyklat från en kompis volangblus och fodrad med en bit fleecefilt :-D
Mjukt, stötdämpande och gullig... Det blir nog bra tills jag får tummen ur och göra ett nytt... 

 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej, konstig undran. Heter du Ulrica Lipschütz? Gick du i Tretjärnsskolan? När jag var liten så kände jag en vid detta namn?

2010-05-22 @ 22:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0