Lappat & lagat

Ja, jag erkänner... Jag är en värdelös bloggare och jag tror hela den här bredbandshistorien har fått mig ur balans när det gäller mina inlägg här...

Helgen började ju nästan redan i onsdags kväll... Fast jag jobbade en stund på torsdagen...
Därefter bakade jag de godaste muffinns jag ätit...

Addera valfri mängd hackad Marabou Polka choklad till ditt favoritmuffinsrecept och du blir den bäste muffinsbagaren i stada... Jag lovar!



Tyvärr hann vi äta upp de fantastiska muffinsen innan jag kom på att jag borde fota :-D

Det stickas lite också... Min senaste Candleflamesjal blev klar för någon vecka sen och jag har gett bort den till min arbetskamrat som blev glad för den! Sen försökte jag sticka vidare på min gröna sjal men det går inte. Förmodligen har jag gjort något fel på den bortre delen på andra sidan mittmaskan och eftersom det är något helt helt nytt för mig att sticka med ett avancerat mönster så löser jag nog inte att rätta till det där felet och jag ORKAR inte sticka om...

Så det blir nog ett UFO ett tag tills jag orkar bry mig om den...

Jag har däremot stickat mig en liten bolero i ett akrylgarn - mest för att känna på mönstret och se hur det blev. Det blev lite tokigt då man ökar med ett omslag och det hamnade lite snett på ett ställe - så det blev till att sticka baklänges...

Men det blev ganska gullig när den blev klar, bild kommer!

Igår satte jag mig med ett projekt jag haft liggandes ett tag - typ sen 2006 :-D
Jag har nämligen sparat alla byxor som gått sönder i grenen och som borde lagts upp i ganska många år eftersom jag inte haft symaskin tidigare... Men när jag väl fick en när jag fyllde 35 så blev det visst inte av att jag gjorde något åt saken ändå. Men nu lämnade yngsta syrran ifrån sig sina favoritjeans - knappt hela mellan hålen - så det var dags att ta upp min kartong från källaren och börja laga mina egna byxor också. Så nu har jag plötsligt garderoben full med "nya" byxor. :-D
Lappat och lagat är ju på modet igen... så istället för att betala 500:- för ett par nya byxor med lappar så återanvänder jag de som jag betalat för redan för länge sen...
Klimatsmart och ur mitt köptstoppsperspektiv ett stort plus.



Sen har jag lekt med min nya leksak - min iPhone - som jag skaffade i helgen, jag fick den gratis (eller ja, hur man nu ser det) eftersom jag förlänger mitt abonnemang...

Ikväll ska vi på kalas hos en kär vän och på onsdag blir det symöte igen - vad ska jag hitta på till det då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0