Hänt i veckan

Vi har försökt byta leverantör av bredband, TV och telefoni sen i oktober ungefär... Jag vet inte exakt hur många samtal vi lagt på de båda tävlande företagen men MÅNGA turer har vi haft och nu är resultatet att vi är bredbandslösa och telefonlösa sen nån gång i februari... Jag vet inte om vår gamla leverantör fortfarande levererar, det funkade inte när vi kom hem iaf...
Jag har plockat bort modemet och hoppas att vår nya leverantör ska behaga skicka över lite grejer så vi kan försöka få en lina som funkar och en telefon som ringer ibland igen...

Under tiden blir det svårare att uppdatera bloggen, hålla sig vetgirig på kvällar och helger och ladda upp bildminnen från semestern på bilddagboken och sånt... Men flitens lampa lyser ändå och jag tänkte visa några bilder från veckan som gått...

Jag gjorde ju ett inlägg om att jag köpte garn i Hua Hin - 23 små nystan i massa färgglada varianter! Jag tänkte första ta ett nystan av varje men sen insåg jag att det kanske kan vara bra att ha några av samma om jag mot all förmodan vill sticka något som är lite större än muddar eller calorimetry i nåt av garnen...



Gubben i garnaffären tyckte att jag borde ta vitt och svart också så då gjorde jag det... :-D
Det som ligger jämte det gröna, det orange och det rosa är nästan neonliknande färger och kan säkert passa om man ska göra något som ser ut som varselfärger... 

För ca 60:- är jag helt nöjd med att jag släpade dessa vidare till två av våra efterkommande destinationer på resan... För även om jag skrivit upp några garnbutiker i Bangkok så blev det aldrig att vi letade reda på dem. Den ena skulle dessutom ligga ganska nära där vi bodde men vi hade fullt upp ändå och "sticka" fanns inte på kartan just då...

Mina "Heart mittens" som jag hade med mig på resan lockade mig aldrig till nån stickning - jag gillar helt enkelt inte att sticka tvåfärgat. Det blir jättefint med mönstret som växer fram efter hand som man lägger varv på varv. Men - det är så tråkigt och tradigt att fippla med två tunna garnsnoddar och ideligen stirra sig blind på mönsterbeskrivningen. För varje gång jag lägger ner stickningen så kommer jag ju aldrig ihåg var jag är... 
Att beskrivningen är på två olika sidor och ser olika ut på fram och baksida är också frustrerande... Det tar sån tid att komma nån vart på vanten... Jag ger snart upp... jag har inte ens kommit till hoptagningen än...

  

I ett tidigare inlägg har jag visat några tavlor jag gjort på enkla spännramar och med "stämpelbokstäver" och akrylfärger...

Min sambo gillar allt som Steven Patrick Morrissey gör och jag ville göra en tavla med en text av min mans favoriartist... Valet föll på låten 'Last night I dreamt that somebody loved me' av The Smiths till vårt sovrum.
Själva texten är tryckt med vit färg på vit botten så den syns bara när man står från sidan eller riktar en lampa mot den... På det sättet känns det nästan som en hemlis mellan mig och maken - att vi vet att tavlan innehåller mer än vad den vanliga betraktaren gör... och så titeln i svart nere i höger hörne...
Jag blev faktiskt väldigt nöjd! Dock så ser bilderna jättetrista ut med vita väggar, vit tavla och vita lampor...




I övrigt så har vi fyllt på med lite nya gröna växter och piffat lite i sovrummet - en nu kudde fick äntligen komma på plats och nu är kudd-klanen av gamla mjuka tyger komplett!
Symaskinen åkte fram igår så det kanske blir fler saker pysslade i veckan som kommer? 


Kommentarer
Postat av: Pelin

Vilken garnskörd! Kul att kunna ta av alla färger;) Vantarna är trixiga...men kämpa på!

2010-03-08 @ 10:53:59
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: metamorphosis

Vilken rolig idé med vitt på vitt! (kanske ngt jag kommer att låna ngn gång?)



Tack också för att du tog dig tid att dela med dig av dina tankar kring bloggande - tycker att det är väl digt intressant att få ta del av alla olika skäl och funderingar kring det!

2010-03-11 @ 09:45:11
URL: http://metamorphosis.blogg.se/
Postat av: Pelin

Psst Det finns nått till dig på min blogg...

2010-03-18 @ 15:54:22
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0