Stickade löv som dekor

Jag har funnit en stor inspirationskälla och en uppsjö nya mönster på saker jag vill sticka på Ravelry och har redan skrivit ut en fint mönster på söta vantar i två färger som jag tänker ge mig på snart... 

Jag hittade också ett löv som var busenkelt att sticka med eller utan "kvist"... 

Testa själv vettja:

<< stickade löv >>

Lägg upp 3 maskor och sticka slätstickning så lång som du vill ha kvisten
(räta på rätsidan och avigt på avigsidan)  

v 1 lövet: Sticka 1 rät, 1 omslag, 1 rät, 1 omslag, 1 rät
vänd och sticka alla avigt (gäller alla följande aviga varv)
varv 3 lövet:  2 räta, 1 omslag, 1 rät, 1 omslag, 2 räta
varv 5 lövet: öka på samma sätt, kantmaskor, 1 omslag, mittmaska, 1 omslag, kantmaskor
varv 7 lövet: samma som ovan
var 9 lövet: sticka ihop de två första maskorna i bakre maskbågen och sticka alla räta till de sista 2 som du stickar ihop rätt, upprepa på följande ojämna varv tills du har 3 maskor kvar.
sista varvet: lyft 2 maskor, sticka den sista maskan och lyft de två över den stickade.

Blocka lite lätt och fäst trådarna eller använda dem till att sy fast lövet på något fint!



Kommentarer
Postat av: Karin Fahlquist

O va fina löv, måste testa. Kan det vara så att du är min heliga vänn?

2010-01-16 @ 20:31:21
URL: http://mingrej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0